26.7 C
Giurgiu
sâmbătă,7 septembrie 2024
spot_img

Proiectul de dotare pentru Spitalul Județean de Urgență Giurgiu, la final. Peste 11 milioane de lei au fost investite în materiale sanitare și aparatură

Pandemia de COVID 19 a lovit în primul rând în sistemul sanitar, care a trebuit să facă față unei stări aproape ca cea de război. Medicii, asistentele, personalul auxiliar, cu toții au fost puși în fața unei situații nemaiîntâlnite până atunci. Prinși aproape nepregătiți, au fost nevoiți să se doteze, din mers, cu cele necesare. Sursa cea mai la îndemână au fost fondurile europene, pe care inclusiv Consiliul Județean le-a accesat pentru dotări atât de utile Spitalului Județean de Urgență Giurgiu. Peste 11 milioane de lei au fost accesate pentru achiziționarea de aparatură și de materiale sanitare, în cadrul proiectului „Dotare medicală performantă pentru STOPare COVID 19 la nivelul județului Giurgiu – CO-STOP”, perioada de implementare fiind 1 februarie 2020 – 30 septembrie 2022.

În cadrul conferinței susținute de echipa de proiect luni, 12 septembrie, președintele Consiliului Județean, Dumitru Beianu, preciza:

„Îi felicit pe cei care s-au implicat în implementarea unui proiect extraordinar de dificil, cu foarte multe acte birocratice, cu mare volum de muncă. Le mulțumesc celor care, pe lângă echipa de implementare, au avut un rol important în această luptă. Mai mult ca sigur, și noi, am reușit, într-o oarecare măsură, să contribuim la acțiunile ce au decurs din acest proiect. Vorbim despre pandemie încă la prezent, rămân reguli, dar preiau și eu informația de la specialiști, că ce a fost mai greu a trecut, iar dotările din acest proiect au avut rol de tratare a persoanelor afectate, și sperăm ca asemenea perioade să nu se mai repete”.

La rândul său, managerul Spitalului Județean de Urgență Giurgiu, Dragoș Chivu, declara:

„Mulțumim pentru sprijinul acordat SJU în cadrul acestui proiect. Ne-au fost de un real folos toate materialele pe care le-am achiziționat prin acest proiect. Astfel, am reușit să ne facem treaba și să acordăm asistență medicală conformă celor care, în acești doi ani, au avut nevoie de noi. Au fost vremuri grele, dar am reușit să trecem peste ele, și vom sprijini, în continuare, populația județului nostru”.

Amalia Preda, director medical SJU Giurgiu, persoana cea mai implicată în echipa de proiect, în calitatea sa de manager de proiect din partea SJU, a făcut un scurt istoric al pandemiei tocmai pentru a se înțelege mai bine necesitatea acestui proiect:

Pandemia a luat prin surprindere toate sistemele medicale, nu doar cel românesc sau giurgiuvean. Ne amintim că pe 26 februarie 2020 era declarat primul caz de COVID în România, iar pe 15 martie, același an, se instituia starea de urgență. La 1 aprilie 2020, era confirmat primul pacient COVID în județul Giurgiu, și a fost internat în secția „Boli infecțioase” din Spitalul Județean Giurgiu. În scurt timp, toți ne-am aflat într-o situație specială, legată în primul rând de necesarul de consumabile, mult mai mare decât într-o situație normală. Ulterior, a apărut necesitatea suportului respirator, în acest context și noi fiind nevoiți să adoptăm măsuri pentru a putea trece peste pandemie, de la instruirea personalului până la asigurarea creșterii capacității de tratare a pacienților sau la asigurarea de echipamente, de consumabile și chiar creșterea capacității de furnizare de oxigen. Am ajuns chiar la reorganizarea secțiilor din spital, pentru izolarea pacienților COVID de cei nonCOVID. Acest proiect a apărut într-un moment în care necesitatea protejării populației în contextul infectării cu un virus necunoscut, precum și gestionarea unei crize a materialelor sanitare reprezenta dezideratul principal. În cadrul lui, am achiziționat materiale performante pentru tratarea pacienților, precum și materiale de protecție pentru cei implicați. Beneficiarii, practic, ai proiectului, au fost locuitorii județului și din zonele limitrofe, care au avut nevoie de ajutorul nostru. Pe lângă aceștia, se află și personalul medical și auxiliar implicat în tratarea pacienților. În cei doi ani de pandemie, au fost monitorizați și tratați un număr mare de pacienți, cu forme moderate și severe de COVID. În ciuda provocărilor, parteneriatul are drept scop creșterea calității serviciului medical, diversificarea și realizarea unor strategii pentru a acoperi, pe viitor, asemenea provocări. Mulțumesc în numele membrilor echipei de proiect din cadrul Spitalului, pentru excelenta colaborare cu reprezentanții CJ, președintelui CJ, care a răspuns, permanent, pozitiv solicitărilor noastre”.

De la începutul pandemiei, la nivelul SJU Giurgiu au fost tratați, în total, peste 24000 de pacienți, conform statistiticlor Spitalului, astfel: în anul 2020, au fost externate un număr de 8974 persoane (572 tratate în spital, dintre acestea 140 necesitând asistare respiratorie cu oxigen); în 2021 – externate 8982 persoane (1078 tratate în spital, 725 au avut nevoie de oxigen); în 2022 – până la 31 august – externate un număr de 7073 persoane (700 tratate în spital, 200 au avut nevoie de oxigen).

În ceea ce privește situația centralizată la nivelul UPU, cifrele se prezintă astfel: 2020 – 36.807 pacienți prezentați, 910 confirmați COVID, 637 necesitau oxigen; 2021 – 38233 pacienți prezentați, 1673 confirmați COVID, 1172 au necesitat oxigen; 2022 (până la 31 august) – 38851 pacienți prezentați, 2146 confirmați COVID, 1522 au necesitat oxigen.

Obiectivul pricipal al proiectului ce se încheie la finele lunii septembrie a constat în consolidarea capacității de gestionare a cazurilor de infecție cu virusul SARS-CoV-2 a Spitalului Județean de Urgență Giurgiu prin dotarea cu echipamente medicale, echipamente de protecție și materiale sanitare care să conducă la un răspuns în timp util și eficient în contextul crizei COVID 19.

Ca rezultate ale proiectului, al cărui buget total a fost de 11.064.542,07 lei (Consiliul Județean – 8.587.862,86 lei, Spitalul Județean Giurgiu – 2.479.679,21 lei), erau preconizate (și au fost realizate) achiziționarea a 38 de echipamente medicale necesare tratării cazurilor de infecție cu SARS-CoV-2, ce fuseseră achiziționate anterior depunerii cererii de finanțare de către SJU, 72 de echipamente necesare tratării cazurilor de infecție cu virusul SARS-CoV-2, precum și echipamente de protecție și materiale sanitare.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai noi articole