15.5 C
Giurgiu
miercuri,16 octombrie 2024
spot_img

Gabriela HORGA, deputat PNL Giurgiu: „Implicarea echipei liberale giurgiuvene dă rezultate: calea ferată Giurgiu – București va intra inclusiv în modernizare pe fonduri europene”

Linia de cale ferată București-Giurgiu va fi modernizată din fonduri europene. În prezent se desfășoară lucrările de redeschidere a liniei, iar acestea sunt finalizate în procent de aproape 70%.

Modernizarea liniei București-Giurgiu, faza a doua, se regăsește pe lista celor 107 de proiecte pentru care Comisia Europeană a anunțat finanțare prin granturi în valoare totală de 6,2 miliarde de euro. 11 dintre acestea sunt implementate de România sau în colaborare cu alte țări din UE sau cu Republica Moldova și Ucraina. Proiectul București-Giurgiu este în valoare de 423 de milioane de euro.

Lucrările din prima fază, pentru redeschiderea liniei de tren București- Giurgiu, au fost realizate în proporție de 69,95%. Este un proiect pentru care echipa liberală din Giurgiu a făcut demersuri pe lângă Guvernul României. Președintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu, s-a implicat personal în deblocarea și sprijinirea acestui proiect. În decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de ministrul liberal Lucian Bode, a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru acest proiect.

În calitate de parlamentar PNL de Giurgiu, voi cere periodic informații de la Ministerul Transporturilor în legătură cu acest proiect important pentru giurgiuveni. Am primit recent un răspuns la o interpelare adresată pe această temă ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta menționează că termenul estimat de finalizare a lucrărilor pentru linia de tren București- Giurgiu este decembrie 2023. Stadiul fizic realizat până la data de 31.05.2023 este de 69,95%, preciza, cu puțin timp în urmă, deputatul PNL Giurgiu, Gabriela Horga.

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate în mod repetat, pentru că guvernele care s-au perindat nu l-au considerat important.

Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. Din acest motiv, un tren ajunge de la București la Giurgiu în 2 ore și jumătate sau chiar 4 ore.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai noi articole