La inițiativa Tineretului Național Liberal, după un amplu proces de consultare cu industria sportului electronic din România, proces coordonat de Mara Mareş, consilier de stat la Cancelaria Prim-ministrului, deputatul liberal, Alin Ignat, a reușit să depună un proiect de lege pentru recunoașterea e-sports în țara noastră.
Proiectul, la care au aderat peste 30 de deputați liberali, în calitate de co-inițiatori, aduce o serie de beneficii în domeniul sportului electronic: cluburile de E-Sports vor putea angaja sau contracta persoane ca „jucători de sporturi electronice”; vor putea organiza și participa la evenimente naționale și internaționale, unde vor reprezenta România; România va deveni un lider în domeniul sporturilor electronice din Uniunea Europeană; vor crește investițiile în industria de E-Sports –> mai multe joburi, mai mult capital atras în România.
Aceste demersuri au fost solicitate de piață și sunt conturate în parteneriat cu piața, iar azi demonstrăm că România înțelege mega-trendul sporturilor electronice și se adaptează din timp acestei realități.
Parte a unei industrii mult mai mari, cea a gaming-ului, universul E-Sports este așteptat să atingă o cifră de afaceri de aproape 2 miliarde de euro anul acesta, la nivel global. Aceasta înseamnă o creștere de aproape 100% față de anul trecut.
În industria de gaming, România este deja un punct important pe harta lumii. Cumulat, cifra de afaceri a industriei dezvoltatoare de jocuri din România depășește 220 de milioane Euro anual.
Prin această recunoaștere – și într-un context cu mize crescute și cu oportunități reale în competițiile internaționale – jucătorul român de E-Sports va beneficia de tot suportul pentru a performa.