64% din lucrările necesare pentru redeschiderea liniei directe de tren dintre București și Giurgiu au fost efectuate, anunța, de curând, deputatul PNL Giurgiu, Gabriela Horga.
Este un proiect pentru care echipa liberală din Giurgiu a făcut demersuri pe lângă Guvernul României. Președintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu, s-a implicat personal în deblocarea și sprijinirea acestui proiect. În decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de ministrul liberal Lucian Bode a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru acest proiect, afirma deputatul liberal giurgiuvean.
Cea mai importantă parte a proiectului este realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri. Noul pod de la Grădiștea va avea o deschidere centrală de 145 de metri, a doua ca lungime după cea a podului de peste Dunăre, de la Cernavodă.
Așa cum se știe, podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate în mod repetat, pentru că guvernele care s-au perindat nu l-au considerat important. Problema nu s-a rezolvat nici măcar în momentul în care PSD Giurgiu a deținut Ministerul Transporturilor, prin Răzvan Cuc, fost deputat PSD Giurgiu, ulterior „adoptat” de PSD Neamț.
Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. Din acest motiv, un tren ajunge de la București la Giurgiu în 2 ore și jumătate sau chiar 4 ore, mai spunea deputatul PNL Giurgiu, Gabriela Horga.