22.6 C
Giurgiu
sâmbătă,18 mai 2024
spot_img

Deputatul giurgiuvean liberal, Gabriela HORGA, despre refacerea podului CF de la Grădiștea: „Echipa PNL Giurgiu își onorează promisiunile făcute în campania electorală. Mulți au contestat angajamentul nostru, dar iată că după 16 ani de așteptare podul de la Grădiștea va fi reconstruit!”

La scurt timp după postarea pe site-ul nostru a comunicatului CFR, referitor la lucrările de refacere a podului de la Grădiștea, reprezentanții publicației noastre au solicitat un punct de vedere deputatului liberal Gabriela Horga, unul dintre cei mai activi parlamentari, alături de colegii săi giurgiuveni din PNL, pentru reabilitarea acestui important punct de transport între Giurgiu și București.

Referindu-se strict la acest aspect, deputatul giurgiuvean ne-a precizat:

„Se lucrează la refacerea legăturii feroviare București-Ilfov-Giurgiu, semn că echipa PNL Giurgiu își onorează promisiunile făcute în campania electorală. Mulți au contestat angajamentul nostru, dar iată că după 16 ani de așteptare podul de la Grădiștea va fi reconstruit.
Lucrările sunt în desfășurare pe Lotul 1, care vizează modernizarea liniei de cale ferată pentru reluarea circulației feroviare peste râul Argeș – Pod Grăiștea. Au început forajele, se execută terasamentele, se lucrează la demolarea pasajului peste DN5A, se defrișează vegetația.

Contractul a fost semnat în decembrie anul trecut de Guvernul PNL condus de Ludovic Orban și de Ministrul Transporturilor de atunci, Lucian Bode. Sprijinul a continuat și după instalarea celui de-al doilea guvern PNL. Și eu și colegii mei,Toma Petcu și Alexandru Andrei, și președintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu ne-am implicat pentru obținerea sprijinului de la cele două guverne liberale.”

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate în mod repetat, pentru că guvernele care s-au perindat nu l-au considerat important.
Lipsa acestui pod a lungit semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. Din acest motiv, un tren ajunge de la București la Giurgiu în 2 ore și jumătate sau chiar 3 ore.

Noul pod peste râul Argeș va avea o deschidere centrală de 145 de metri, a doua ca lungime după cea a podului de peste Dunăre, de la Cernavodă.

Redeschiderea podului va permite reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din Sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă, reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia, deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni”, a încheiat deputatul PNL Giurgiu Gabriela Horga.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai noi articole