„Suntem în lucru pe Lotul 1, care vizează modernizarea liniei de cale ferată pentru reluarea circulației feroviare 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗿𝗮𝘂𝗹 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 – 𝗣𝗼𝗱 𝗚𝗿𝗮𝗱𝗶𝘀𝘁𝗲𝗮. Au început deja forajele pentru realizarea pilelor viaductului pe malul spre Grădiștea. Se execută terasamentele noului aliniament la rampa din capătul viaductului, în direcția Giurgiu. Se lucrează la demolarea pasajului peste DN5A. Până acum a fost demolată infrastructura podului pe mai multe porțiuni și au început lucrările de demontare suprastructură de cale ferată, precum și a instalațiilor de semnalizare. Se defrișează vegetația. Între timp, s-a lucrat și la relocarea temporară a fibrei optice și la demontarea semnalizării în zona lucrărilor conexe.
Cel puțin așa sună un comunicat făcut public de către CFR, cu puține ore în urmă, în cursul zilei de joi, 25 noiembrie.
𝗦𝗰𝘂𝗿𝘁 𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗰
𝟮𝟱 𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁 𝟮𝟬𝟮𝟭
𝗔 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗲𝗺𝗶𝘀𝗮 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗿𝗶𝘇𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 de modernizare a liniei de cale ferată „București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana, Pod Grădiștea. ”Valoarea estimată a lucrărilor este de circa 200 de milioane de lei, fără TVA, iar durata de execuție este de 2 ani.
6 noiembrie 2020
𝗔𝗺 𝗱𝗲𝗯𝗹𝗼𝗰𝗮𝘁 𝗿𝗲𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝗹𝗲 𝗳𝗲𝗿𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗚𝗿𝗮𝗱𝗶𝘀𝘁𝗲𝗮
Importanța redeschiderii podului: reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia; reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din Sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă; deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul OtopeniCalea ferată București – Giurgiu Nord – Giurgiu a fost construită în urmă cu 152 de ani. În acest moment este întreruptă din cauza podului de la Giurgiu, care a fost afectat de inundațiile din 2005. Din acest motiv, în afara lucrărilor de refacere a podului, vor fi executate și lucrări de întreținere și reparații, pentru punerea în siguranță a liniei feroviare.
Linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu, linie importantă a reţelei de cale ferată română, face legătura (prin linia de centură a Bucureştiului) între Coridorul Rin – Dunăre (fostul Coridor IV Pan-european: Helsinki – Kiev/Moscova – Iaşi – Bucureşti – Giurgiu – Alexandropolis) şi ţările din Sud-Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.
(Comunicat oficial CFR – Ministerul Transporturilor)