15.5 C
Giurgiu
duminică,23 martie 2025
spot_img

De ce l-a chemat Mina pe Grindeanu la Giurgiu? Să se laude cu realizările liberalilor!

De ce l-a chemat Mina pe Grindeanu la Giurgiu? Să se laude cu proiectele liberalilor!

Cu mare tam-tam și cu mare fast, așa s-au prezentat pesediști de seamă în Giurgiu în cursul zilei de marți, 30 noiembrie. Motivul? Să se laude cu faptul că drumul de legătură între DN5 Giurgiu-București, cu Vama și mai apoi cu Podul Prieteniei, va fi finalizat înainte de termen. Mina și Grindeanu au venit să se laude, de fapt, cu munca liberalilor, cu un proiect executat INTEGRAL în mandatul guvernării PNL.

„Veşti bune!

Lucrările la drumul de legătură DN 5- Vama Giurgiu sunt în grafic, astfel că acesta va fi dat în folosinţă la sfârşitul lunii decembrie, după ce pe data de 20 decembrie 2021 va avea loc recepţia lucrării.

Am participat, astăzi, la o vizită de lucru pe şantier alături de premierul Nicolae Ciucă, de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi de ministrul de Interne, Lucian Bode.

Repunem pe roţi #Transporturile_Din_România!”, se împăuna Marian Mina pe contul de facebook.

Uită însă că, dacă ar fi dorit ca acest drum de legătură să fie exclusiv apanajul lor, al PSD-ului, putea face demersuri pentru acest lucru în anii când ocupa scaunul de director DRDP București. Uită că în ultimul an – de când s-a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru acest proiect de infrastructură, el, dar și alții din tabăra lui, mai pe față, mai pe ascuns, susțineau că nu sunt șanse ca lucrările să fie executate la termen. Iar azi, când lucrările sunt gata cu cinci luni în avans, Marian Mina și Sorin Grindeanu vin și se fotografiază cu executantul lucrării. Singurul lor merit (sau, cel puțin, al lui Mina) ar fi că provine, ca deputat…din Giurgiu! În rest, nimic nu îi leagă pe cei doi de reușita proiectului.

Referitor la abordarea celor de la PSD, cu privire la Drumul de legătură, președintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu, declara: „NU susțin, NU încurajez această „competiție” de revendicare a finalizării unor lucrări de infrastructură! Este absolut nefericită și naivă aceasta abordare…  La ce întârzieri, restanțe sunt față de necesitățile de infrastructură, această abordare arată FRIVOLITATE, neseriozitate”.

Inițial, s-a crezut că Grindeau a venit în Giurgiu să prezinte proiectele de viitor ale ministerului pentru județul Giurgiu, dar declarațiile lui nu au avut nimic comun cu acest lucru. Îi reamintim, dacă mai este nevoie, că drumul de legătură DN5 – Podul Prieteniei, un proiect de 5,72 km lungime este exclusiv rodul  muncii parlamentarilor  PNL (Alexandru Andrei, Gabriela Horga și Toma Petcu), a primarului Anghelescu și a PNL-ului. Dar, în cele din urmă, chiar este bine să se urmărească stadiul lucrărilor de pe orice șantier. 

Asteptăm de la PSD să prezinte proiecte noi de infrastructură (MADE PSD) pentru Giurgiu. Mai este oare nevoie să îi amintim lui Marian Mina că județul are nevoie de proiecte importante pentru a se putea dezvolta? În regulă, cele făcute odinioară, sunt binevenite, dar…acelea sunt deja încheiate! Trebuie ca de acum să privească și spre viitor, iar obiectivul principal al său, că tot sunt acum și PSD-iștii la guvernare, ar trebui să nu fie lauda cu munca altora sau cu ce a făcut, ci să găsească soluții pentru îndeplinirea așteptărilor celor care l-au trimis în Parlament.

Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioşteanu declara recent după o vizită pe şantier că drumul de legătură DN5 – Podul Prieteniei, un proiect de 5,72 km lungime, profil 2×2 cu parapet median va fi „prima „autostradă nemţească” din România”, făcând aluzie la tehnologia folosită pentru aşternerea betonului.

Contractul pentru Drumul de Legătură DN 5 – Podul Prieteniei a fost semnat în noiembrie 2019 cu antreprenorul Porr din Austria pentru 106 mil. lei iar lucrările au început în octombrie 2020, cu termen contractual de finalizare aprilie 2022. Recepția lucrării va fi făcută pe data de 20 decembrie 2021, în avans cu cinci luni față de termen, urmând să fie deschis circulației câteva zile mai târziu.

De altfel, Lucian Bode, ministrul de interne, fost ministru al transporturilor în mandatul Orban, declara, referitor la drumul de legătură, dar și alte lucrări (declarație făcută la scurt timp de la demararea lucrărilor):

Șoseaua este supranumită „autostrada nemțească”, deoarece este construită din beton, cu utilaje aduse din Germania.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai noi articole