Lucru deja cunoscut de către orice absolvent al unei școli de șoferi, anul de valabilitate al cursurilor s-a redus, în ultima perioadă, la…jumătate! Nu, nu este un joc de cuvinte, este realitatea pură!
Statul, prin legislația (învechită, spun chiar unii dintre instructorii și profesorii de legislație auto) practicată în prezent, a decis ca valabilitatea cursurilor, după absolvirea școlii de șoferi, să fie de un an de zile. Timp în care aspirantul la titlul de „conducător auto” trebuie să susțină cel puțin o dată examenul teoretic și tot cel puțin o dată pe cel practic. O utopie, spun mulți! Pentru că, odată devenit absolvent al școlii de șoferi, cu alte cuvinte, examenul cu școala fiind trecut cu brio, programarea la examenul teoretic cu reprezentanții Serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din cadrul Instituției Prefectului devine o lungă, obositoare și stresantă așteptare. Asta pentru că programarea are loc peste…aproape două luni! Presupunând că viitorul conducător auto trece din prima examenul teoretic, acesta se vede pus în fața unei noi așteptări, la fel de chinuitoare: aproape trei luni, dacă nu și mai bine, până când își va demonstra aptitudinile și cunoștințele de legislație, și în practică.
Cei de la serviciile amintite susțin că motivul unei astfel de întârzieri, care, în cazul pretendenților la obținerea permisului ajunge, iată, la aproape jumătate de an, ar fi legat de lipsa de personal. Bun, și cine îi oprește, în această situație, să mai angajeze? Nimeni! Portițe legislative există, singura problemă este lipsa de interes, miserupismul și vechiul „las-o, bă, că merge-așa” pe care le afișează, fără scrupule, cei care ar trebui să decidă: parlamentarii!
Dar, dacă în cazul celor de la categoria B situația este, cât de cât, rezonabilă, problemele cele mai mari apar la cei care vor să obțină categoriile C și C+E, mai ales ultimii. Aici legislația e mai închisnovată și amânările sunt mult mai întinse, ca timp! Se poate depăși, lejer, anul „de grație”, din cauză că un viitor posesor de C+E trebuie să aștepte, pentru a putea susține examenul pentru categoria „E”, ca permisul pe care să fie înscrisă categoria „C” să ajungă în posesia lui. Lucru ce se întâmplă, de multe ori, două sau trei luni de așteptare…Fără explicații plauzibile! Odată intrat în posesia permisului, pretendentul o ia de la capăt cu așteptările. Astfel s-a ajuns ca un om care a absolvit și a luat examenul pentru categoria C în luna mai, la începutul acesteia, să fie programat la examenul teoretic „la sală” pentru categoria „E” tocmai spre sfârșitul lunii septembrie! După asta, alte cel puțin patru sau cinci luni de așteptare pentru programarea la examenul practic, în traseu. Asta după ce trecuse, deja, prin prima „serie” de așteptare pentru obținerea „C”-ului! Și uite așa, bietul om se trezește că a expirat termenul de valabilitate al școlii, de un an de zile, fiind nevoit, cel mai probabil, să…o ia de la capăt! Cheltieli, timp, nervi…
Cu asta ar trebui să se ocupe, din păcate, cei care se erijează în apărătorii drepturilor automobiliștilor din România, în speță ACR. Din nefericire, cei amintiți (al căror nume ar trebui trecut în negura uitării istoriei nefaste a României) au avut – și se pare că au în continuare – alte preocupări: distrugere, furt, înșelăciune, anulare și anihilare a unor oameni de bine dar și autoîmbogățirea din avutul celor care, ani de-a rândul, au contribuit, cu bună credință, la bugetul acestora. Despre faptele penale ale „președintelui” Constantin Niculescu, supranumit „Ultimul Dinozaur Comunist” de către colaboratorii săi, s-a tot scris, acuzațiile dovedindu-se, de fiecare dată, reale, întrucât există dosare penale și puneri în executare ale unor mandate pe numele penalului Constantin Niculescu!