Acuzațiile nefondate făcute de aleșii locali ai PSD în cadrul ședinței de consiliu de joi, 8 februarie, precum și refuzul acestora de a participa la ședința extraordinară de consiliu local de sâmbătă, 10 februarie (apropo, este zi nelucrătoare, deci tare suntem curioși ce motivații au avut unii dintre aleșii social-democrați pentru a-și „scuti” prezența la o ședință atât de importantă, precum cea a aprobării bugetului local pe care tot ei l-au „trântit” cu două zile înainte), nu au rămas fără ecouri din partea celor „învinuiți”, și anume conducerea Direcției Economice din cadrul Primăriei Municipiului Giurgiu.
La finalul ședinței, dar și la mapa aleșilor locali (deci și pe tabletele lor) a fost prezentată o informare a Direcției amintite, pe care o reproducem mai jos:
„I. Aspecte legate de afișarea Proiectelor de buget pe anul 2024
- Proiectele bugetului local de venituri și cheltuieli și Bugetului Centralizat al instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii și subvenții pe anul 2024 au fost finalizate și afișate la avizierul Primăriei Municipiului Giurgiu vineri, 12.01.2024, conform Proces Verbal nr. 3872/12.01.2024
- În data de 17.01.2024 am considerat că aceste proiecte să fie publicate și pe pagina de internet a instituției, conform Notei Interne nr. 6143/17.01.2024. Menționăm că s-au respectat prevederile legale de afișare conform art.39, alin.(3) din Legea 273/2006 prrivind finanțele publice locale actualizată, care stipulează: Pe baza veniturilor proprii și a sumelor repartizate potrivit alin.(2) ordonatorii principali de credite, în termen de 15 zile de la publicarea Legii bugetului de stat în Monitorul Oficial al României, partea I, definitivează Proiectul bugetului local, care se publică în presa locală, sau se afișează la sediul unității administrativ-teritoriale. Locuitorii unității administrativ-teritoriale pot depune contestații privind proiectul de buget în termen de 15 zile de la data publicării sau afișării acestuia.
- Orice modificare intervenită între data afișării și data supunerii spre aprobare este însoțită de documente justificative (…)
II. Aspecte legate de legalitatea Bugetului Local de venituri și cheltuieli pe anul 2024
- Bugetul local de venituri și cheltuieli este fundamentat respectând în totalitate prevederile Legii 273/2006 privind finanțele publice locale actualizată.
- Bugetul local de venituri și cheltuieli este un buget echilibrat, atât pe partea de venituri, cât și pe partea de cheltuieli. (…)
III. Aspecte legate de excedentul bugetar pe anul 2023 aprobat prin HCLM 1/09.01.2024 și modul de utilizare al acestuia cu privire la sumele din prefinanțare pentru proiectele cu finanțare externă nerambursabilă
- Suma de 28.323.000 lei reprezintă excedentul bugetar pe anul 2023 se află într-un cont distinct la Trezoreria Giurgiu, care va fi utilizat în exercițiul financiar 2024 dom care suma de 26.929,2 mii lei aferentă proiectelor finanțate din fonduri externe, după cum urmează: 26.652,12 mii lei reprezintă prefinanțare neutilizată ce va fi restituită în baza solicitării direcției de specialitate din cadrul aparatului propriu al primarului; 37,25 mii lei reprezintă prefinanțare neutilizată ce va fi restituită în baza solicitării unităților de învățământ, respectiv a Inspectoratului Școlar Județean, lider de proiect. 78,05 mii lei reprezintă prefinanțare aferentă proiectelor PNRR, sumă ce va fi utilizată în exercițiul financiar 2024. 161,87 mii lei reprezintă sumă prin rambursare pentru proiectul Reconstruire și punerea în valoare a siturilor culturale reprezentative din Euroregiunea Ruse-Giurgiu, utilizată în exercițiul financiar 2024. Total sumă ce va fi utilizată în anul 2024 din excedentul bugetar pe anul 2023: 26.689,37 mii lei plus 239,92 mii lei.
- Din suma totală de 26.689,37 mii lei este acoperită parțial din veniturile bugetului local suma de 18.287,30 mii lei (…). Diferența de 8.364,82 mii lei va fi acoperită din bugetul local și posibile alte surse atrase de venit pe întreg parcursul anului, conform prevederilor art.49 alin.(9) din Legea 273/2006 privind finanțele publice locale actualizată.
IV. Concluzii
- Proiectele Bugetele locale de venituri și cheltuieli pe anul 2024 au fost fundamentate legal în baza legii 273/2006 privind finanțele publice actualizată
- Proiectele Bugetele locale de venituri și cheltuieli au fost afișate în termenul legal conform prevederilor legale în vigoare, respectiv 12.01.2024, orele 21.
- Excedentul bugetar aferent anului 2023 se reflectă într-un cont distinct „980000 Excedent/deficit” la Trezoreria statului, care se utilizează pe parcursul întregului exercțiu financiar al anului 2024. Veniturile bugetului local plus excedentul bugetar pe anul 2023 sunt egale cu cheltuielile bugetului local, rezultând un buget echilibrat.
- Având în vedere acuzațiile nefondate aduse Direcției Economice privind aspectele expuse la capitolele I, II și III, avem rugămintea să fie retractate public cele afirmate”
Semnează documentul directorul executiv ec. Ioana Cristea și șeful serviciului buget, financiar-contabilitate, ec. Ioana Stoica.