84% din lucrările necesare pentru redeschiderea liniei directe de tren dintre București și Giurgiu au fost efectuate, anunță deputatul PNL Giurgiu, Gabriela Horga.
Este un proiect pentru care echipa liberală din Giurgiu a făcut demersuri de la finalul lui 2020 pe lângă Guvernul României. Împreună cu președintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu, ne-am implicat personal în deblocarea și sprijinirea acestui proiect, afirma deputatul liberal giurgiuvean.
În decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de ministrul liberal Lucian Bode, a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru acest proiect.
În calitate de parlamentar PNL de Giurgiu, am cerut și voi cere periodic informații de la Ministerul Transporturilor în legătură cu acest proiect important pentru giurgiuveni. Prin cea mai recentă întrebare, i-am cerut ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să explice de ce deschiderea căii ferate a fost amânată până în martie 2024, față de decembrie 2023. În răspunsul primit se afirmă că întârzierea a fost cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului în localitatea Daia, dar și de procesul de fabricare și furnizare a unor componente metalice. Sper ca noul termen să fie respectat, a continuat Gabriela Horga.
Cea mai importantă parte a proiectului este realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri. Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005.
Lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate în mod repetat, pentru că guvernele care s-au perindat nu l-au considerat important. Problema nu s-a rezolvat nici măcar în momentul în care PSD Giurgiu a deținut Ministerul Transporturilor.
Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. Din acest motiv, un tren ajunge de la București la Giurgiu în 2 ore și jumătate sau chiar 4 ore, a încheiat parlamentarul liberal giurgiuvean.