Într-o recentă postare pe pagina sa de facebook, europarlamentarul liberal giurgiuvean, Dan Motreanu, anunța faptul că Autoritatea pentru Reformă Feroviară va achiziționa încă 20 de trenuri electrice.
Decizia reprezintă continuarea proiectului de investiții care, în prima fază, a vizat achiziția a 37 de trenuri. Noile trenuri urmează să fie introduse atât pe rețeaua electrificată până în 2022, cât și pe rute propuse spre electrificare (București – Giurgiu, Cluj Napoca – Oradea și Constanța – Mangalia).
Rutele pe care vor fi folosite trenurile electrice:
Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași
Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Cumpărarea trenurilor electrice este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Proiectul este în valoare de 450 de milioane de euro, din care 180 de milioane de euro pentru achiziția trenurilor, finanțată din fonduri europene nerambursabile. 270 de milioane de euro reprezintă contravaloarea serviciilor de întreținere și reparații pentru următorii 30 de ani.
(Sursa foto: facebook)