Timp de aproape trei ore, giurgiuvenii amatori de istorie automobilistică „pe viu” sau simpli pasionați de bijuterii pe patru roți au avut ocazia ca, pe pietonala Mircea cel Bătrân din centrul municipiului, să admire autovehicule a căror vechime depășește, lejer, 25 de ani.
Vorbim despre o reeditare a Raliului București – Giurgiu, organizat, pentru prima dată, în anul 1904. Din păcate, până în prezent doar 26 de ediții au fost desfășurate, majoritatea după Revoluția din 1989.
Sub egida Retromobil Clubul Român și cu sprijinul sponsorului GREWE, circa 50 de „bătrâne doamne” fabricate atât în perioada anilor 1920, cât și mai târziu, după 1950, și-au dat întâlnire mai întâi în Capitală, de unde au pornit, pe trasee-surpriză, către municipiul nostru. După cum spunea un concurent, au trebuit să numere stâlpii și copacii ca să știe pe unde să o ia, dar cu toții au trecut, cu bine, linia de sosire, începând cu orele 13,00.
Sute de giurgiuveni, de la cei mai mici până la cei mai vârstnici, ba chiar însoțiți de animalele de companie, au trecut prin fața bijuteriilor pe patru roți care au poposit pe Pietonala Mircea cel Bătrân.
Acum 120 de ani, pe 23 septembrie 1904, pionierii automobilismului românesc scriau o pagină importantă de istorie auto, parcurgând traseul de 63 km dintre București și Giurgiu în… 58 minute! La bordul automobilelor vremii, viteza medie, de circa 65km/h (obținută de câștigatorul cursei, Prințul George-Valentin Bibescu) era o performanță notabilă pentru acea vreme.
Competiția a numărat 14 probe speciale, iar distanța totală a cursei a fost de 157 km