-0.8 C
Giurgiu
vineri,17 ianuarie 2025
spot_img

Gara Giurgiu Nord, păcatul nepăsării… (FOTO)

Gara Giurgiu Nord, una dintre stațiile CFR unde ajung foarte multe trenuri internaționale de călători și de mărfuri, a fost lăsată în paragină. Nu este o noutate, dar, odată cu sosirea, în dimineața de vineri, 17 septembrie, a trenului ConnectingEurope Express, ne-am reamintit (dacă mai era nevoie), că această clădire poartă, așa cum face de ani de zile, pe umeri păcatul nepăsării. Al cui? Al ministerului, al autorităților locale, al altora? Atâta timp cât se ridică din umeri dintr-o parte în alta, clădirea rămâne să își macine zidurile, iar păsările să își facă culcuș în încăperile în care pătrund prin geamurile sparte.

Ridicată în 1955, ea se află într-o avansată stare de degradare, ba chiar au început să cadă bucăți de tencuială. Nod feroviar important de la granița cu Bulgaria, pentru că aici se realizează controlul de frontieră, Gara Giurgiu Nord ar fi trebuit să fie un model de modernitate. Dar, de unde…Probabil gara amintită (al cărei aspect seamănă mai repede cu al unei halte, noroc de imobilul impozant!) este singura gară internațională de asemenea importanță unde mersul trenurilor este afișat pe un panou din plastic…Asta deși în Gara Giurgiu Oraș, din care mai pleacă și în care mai ajung doar patru trenuri, beneficiază de un panou electronic de afișaj.

Panoul de afișaj al Gării Giurgiu Nord
Panoul de afișaj al Gării Giurgiu Oraș

Imobilul gării și terenul din jur se află în proprietatea Ministerului Transporturilor, mai precis al CFR. Însă, deși este o adevărată bijuterie arhitecturală, Gara Giurgiu Nord a zăcut ani de zile năpădită de buruieni și de gunoaiele ce nu mai fuseseră strânse de multă vreme. Copacii crescuți mai mult decât ar fi trebuit blochează panoul pe care este înscris numele stației, astfel că un călător, aflat într-un tren tras la una dintre linii, nu vede unde se află. E drept, undeva, mai spre capătul clădirii, mai există un panou, însă cel care îl citește trebuie să facă adevărate eforturi pentru a desluși, cumva „după colț”, denumirea stației. Asta în condițiile în care nu se simte ca la un control oftalmologic!

Iar o antenă (sau Dumnezeu știe ce este acel obiect) cu formă predestinată, de cruce, zace pe clădire, ducându-ne cu gândul la o eventuală cruce pe care s-a tot pus, până acum, pe proiectele de modernizare ale Gării Giurgiu Nord.

Giurgiuvenii spun că imaginea orașului este grav afectată de starea în care se află Gara Giurgiu Nord. În schimb, spun ei, a fost modernizată Gara Giurgiu Oraș, prin care trec foarte puține trenuri.

În 2009, autoritățile din Giurgiu incluseseră această gară într-un plan urbanistic general, fiind propusă modernizarea acesteia. Numai că, au trecut 12 ani iar acest obiectiv a rămas doar pe hartie.

Solicitați pentru a prezenta un punct de vedere referitor la această situație, cei de la CFR, au declarat că această stație CFR este inclusă într-un amplu proiect de reabilitare a căii ferate Giurgiu – București. “Staţia de cale ferată Giurgiu Nord este cuprinsă într-un program amplu de dezvoltare a infrastructurii feroviare pe întregul tronson Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră, inclusiv reconstrucţia Podului de la Grădiștea. Pentru demararea efectivă a lucrărilor, conform procedurilor legale, trebuie întocmit studiul de fezabilitate, pe baza căruia se lansează licitaţia pentru proiectare şi execuţie. Această etapă a fost deja demarată de CNCF CFR SA, în septembrie 2017”, afirmă oficialii CFR.

Până când se va vorbi, și la Giurgiu, despre o poartă de intrare feroviară de nivel european, ne facem, în continuare, de rușine cu o clădire prost iluminată, prost pusă în valoare, iar atunci când un eveniment ca cel din 17 septembrie sau ca oprirea (atunci când circulă) a renumitului Orient Express ne face, pe noi, giurgiuvenii, să ne crape obrazul de rușine!

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai noi articole