Tot mai des, s-a adus în discuție introducerea, în programele școlare, a unei materii ce să aibă la bază educația de mediu, știut fiind faptul că generațiile viitoare sunt cele care vor moșteni planeta noastră. În calitatea sa de vicepreședinte al Comisiei pentru Mediu a Parlamentului European, europarlamentarul liberal giurgiuvean Dan Motreanu a declarat, tot timpul, că a susținut și susține consolidarea educației de mediu în programele școlare.
„Generațiile următoare sunt pe bună dreptate preocupate de starea mediului care le este transmis. În grupul PPE credem că şcolile ar trebui să-i familiarizeze pe elevi cu modul de viață durabil și să le ofere posibilități de a se se implica în inițiative ecologice. Astăzi (n.r. 17 ianuarie) Comisia Europeană a publicat o propunere de recomandare a Consiliului privind educația pentru durabilitatea mediului. Scopul propunerii este de a sprijini statele membre, școlile, instituțiile de învățământ superior, organizațiile neguvernamentale și toți furnizorii de educație să ofere cursanților cunoștințe și competențe privind durabilitatea, schimbările climatice și mediul. Conform noului Cadru european de competențe privind durabilitatea, publicat tot astăzi de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei, printre competențele necesare pentru tranziția verde se numără: gândirea critică; luarea de inițiative; respectarea naturii; înțelegerea impactului pe care acțiunile și deciziile de zi cu zi îl au asupra mediului”, preciza Dan Motreanu.
Astfel, propunerea Comisiei invită statele membre să ofere cursanților de toate vârstele acces la formare privind schimbările climatice, biodiversitatea și durabilitatea; să prioritizeze învățarea pentru durabilitatea mediului în politicile și programele de educație și formare, pentru a sprijini sectorul și a-i permite să contribuie la tranziția verde; să susțină școlile care integrează durabilitatea în activitățile lor, în gestiunea clădirilor, resurselor și care încurajează implicarea activă a elevilor și a personalului; să mobilizeze fondurile naționale și ale UE pentru investiții în infrastructuri durabile și verzi, precum și formare pentru tranziția verde.