Sunt cunoscute situațiile de elevi care au nevoi speciale de învățare, adesea aceștia fiind marginalizați și, nu de puține ori, puși în situația de a abandona școala, chiar și după clasele primare. Acest lucru nu se întâmplă doar în România, ci în toate statele europene.
„Comisia Europeană a publicat azi o propunere de Recomandare a Consiliului privind învățarea mixtă în domeniul educației primare, gimnaziale și liceale. Statele membre UE sunt invitate să ajute elevii cu dificultăți de învățare, cu nevoi educaționale speciale, aparținând grupurilor defavorizate și toți elevii care au fost afectați de întreruperea școlii. Aceasta s-ar putea face prin sprijin individual, sisteme de mentorat, timp suplimentar de învățare în cursul anului școlar sau al vacanței”, preciza, la scurt timp de la propunerea publicată de Comisia Europeană, europarlamentarul giurgiuvean Dan Motreanu.
Comisia propune accesul elevilor la mai multe medii de învățare, cum ar fi bibliotecile publice și spațiile comunitare, și la sprijin pedagogic după programul școlar. În acest context, Comisia recomandă mobilizarea sau recrutarea de personal suplimentar pentru a se putea acorda mai mult timp sprijinului individual la școală și în activitățile de după programul școlar.