Așa cum scriam cu puțin timp în urmă, drumul de legătură în DN 5 Giurgiu – București și Vama Giurgiu va fi dat în folosință în avans cu patru luni, față de termenele prevăzute în contract. Mai mult, deși mulți adversari politici susțineau că acest lucru este imposibil, iată că, în avans cu mai bine de patru luni, TIR-urile (în mod special) vor traversa zona amintită, fără a mai fi nevoite să staționeze pe marginea DN 5, la intrarea în municipiu. Despre acest aspect ne-a vorbit și deputatul liberal, Gabriela Horga, într-o recentă intervenție:
„Din 20 decembrie, noul drum de legătură dintre DN 5 și Vama Giurgiu va fi deschis circulației. Guvernarea liberală înseamnă proiecte de infrastructură implementate cu rapiditate, nu proiecte pe hârtie care să aștepte ani de zile prin sertare.Lucrările sunt într-un stadiu avansat: s-au finalizat terasamentele și se lucrează la așternerea straturilor de asfalt în zona sensului giratoriu din proximitatea punctului vamal Giurgiu. Sunt montate parapetul median și sistemul anti-orbire, urmând să fie realizate marcajele rutiere și semnalizarea verticală”
Drumul de legătură DN5 – Podul Prieteniei este un proiect de 5,72 km lungime și va avea 4 benzi cu parapet median.Realizarea drumului se bazează pe o tehnologie folosită în premieră în România: sistemul rigid alcătuit din beton, turnat automat cu finisoare speciale.Utilajele care lucrează la acest drum au fost aduse direct din Germania. Cu ajutorul lor, s-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi, iar, recent, s-a finalizat turnarea celor 33.700 de mc ai drumului.
Contractul pentru Drumul de Legătură DN 5 – Podul Prieteniei a fost semnat în noiembrie 2019, în prima lună a guvernării liberale, de ministrul Lucian Bode. Lucrările au început în octombrie 2020 și ar fi trebuit finalizate în 18 luni, însă constructorul va finaliza obiectivul înainte de termen. Mulțumim pentru asta secretarului de stat Irinel Ionel Scriosteanu pentru supervizarea atentă a proiectelor județului Giurgiu.