Circulația trenurilor pe ruta “București – Giurgiu”, una dintre primele linii de cale ferată care au fost construite pe teritoriul actual al României, a fost reluată la 1 iunie, după o pauză de 19 ani, timp în care cei care aveau nevoie să ajungă în Capitală erau nevoiți să accepte condițiile (de multe ori, improprii) și sumele tot mai mari ale transportatorilor rutieri.
De atunci, numai în luna iunie, aproximativ 14.000 de persoane au călătorit cu trenul pe acest tronson, care leagă Capitala de orașul-port de la Dunăre, arată datele Autorității pentru Reformă Feroviară, remise la solicitarea Economedia. Cei mai mulți călători sunt navetiști, adică muncitori și elevi, dar și persoane care folosesc trenul în scop turistic, pentru a ajunge la Parcul Național Comana, una dintre cele mai importante zone de recreere din jurul Capitalei.
În luna iulie, numărul pasagerilor a scăzut însă, cu aproape 30%, la aproximativ 10.000, mai arată statisticile instituției.
Ștefan Roșeanu consideră că este o consecință a perioadei concediilor și a vacanțelor.
Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară a explicat: „În luna iulie, a doua lună de serviciu, am observat o reducere a numărului zilnic de călători în jurul valorii de 330-350. Cred că este firesc să se înregistreze un recul, în condițiile în care peste tot în țară avem o reducere, în perioada 15 iunie – 15 septembrie, a numărului de călători de tip navetă și o creștere a călătoriilor de lung parcurs”.
Pe linia București – Giurgiu circulă, zilnic, șapte perechi de trenuri Regio ale “CFR Călători”. Cele șapte perechi de trenuri fac în total 14 curse, dus-întors.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară are în plan ca pe linia București-Giurgiu să circule, în viitor, și operatori privați, astfel încât călătorii să aibă la dispoziție mai multe trenuri, pe toată durata zilei.
Oficialii instituției au făcut calcule și vor ca numărul perechilor de trenuri să crească la 19, ceea ce ar însemna, în total, 38 de curse zilnice, dus-întors.
În prezent, media numărului de călători este, pentru cele 14 curse zilnice, ocupate la capacitate maximă, de circa 1000 de persoane.