0.8 C
Giurgiu
sâmbătă,18 ianuarie 2025
spot_img

Certificatele UE COVID, verificate și la Giurgiu. Mii de turiști au prezentat documentele la intrarea în țară

Poliția de Frontieră, inclusiv Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu, începând cu data de astăzi (n.r. 1 iulie) este pregătită să asigure verificarea autenticității și valabilității Certificatelor UE COVID, așa numitele „certificate verzi”. Cei de la STS au pus la dispoziția Poliției de Frontieră 271 de terminale mobile și tot atâtea scannere pentru a verifica aceste documente.

„Emiterea și verificarea acestora este o modalitate de a fluidiza traficul prin punctele de frontieră, mult mai simplă de a verifica faptul că cetățeanul respectiv este vaccinat, a trecut prin boală sau are un test valabil negativ. Acestea se vor verifica doar la intrarea în România, dar și la intrarea în oricare alt stat membru, important de știut fiind faptul că doar cei care vin din zonele declarate „galbene” sau „roșii” trebuie să prezinte documentul amintit”, a declarat, în cursul unei acțiuni organizate la nivel național, Comisar șef Fabian Bădilă șef presă IGPF, prezent în PTF Giurgiu.

Certificatele UE COVID, verificate la Giurgiu. De la stânga la dreapta: Insp. Răzvan Păun (ITPF Giurgiu), Cătălin Chircă (purtător de cuvânt STS), Comisar șef Fabian Bădilă șef presă IGPF

„A fost lansat portalul oficial care permite generarea certificatelor digitale UE privind COVID, la ora 8,10 a fost lansat acest portal, accesibil publicului, numărul cererilor fiind extrem de mare, în patru ore având peste 170.000 de certificate generate, cea mai mare parte a lor fiind pentru persoanele care s-au vaccinat (peste 160.000). de asemenea, peste 4.600 de certificate au fost generate pentru persoanele care s-au vindecat de COVID, adică au trecut prin boală, și peste 4.000 pentru persoanele care au un test negativ. Pașii care trebuie urmați sunt foarte simpli, avem o interfață ușor de accesat, primul pas fiind intrarea pe portalul certificat.gov.ro, să introducem o adresă de e-mail validă, primim link-ul care ne duce în autentificare, ulterior completând datele. Se generează un cod QR, cod ce va fi scanat la punctul de trecere a frontierei, unic, semnat digital, imposibil de falsificat, valid doar însoțit de actul de identitate”, a precizat purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chircă, prezent, la rândul său, în Punctul de Frontieră Giurgiu.

Reprezentanții PTF Giurgiu au făcut, mai apoi, o demonstrație a funcționării sistemului de scanare a certificatelor digitale UE – COVID.

Certificatul – și, implicit, codul QR – pot fi generate atât pe telefonul mobil, cât și pe suport de hârtie, apelul lansat de reprezentanții ITPF Giurgiu fiind ca, în cazul în care la intrarea în țară este prezentat certificatul tipărit, acesta să nu fie mototolit. Nu este un document obligatoriu pentru trecerea frontierei, fiind cerut pentru a demonstra că persoana respectivă nu prezintă un pericol de îmbolnăvire pentru semenii săi. Acesta va merge în paralel, până la 12 august, cu celelalte documente ce demonstrau același lucru.

Platforma dezvoltată de STS este interconectată cu alte autorități și baze de date ale acestora, astfel că odată introduse datele, acestea se validează și se verifică la evidența populației. Pentru cazuri punctuale, în care ar exista neconcordanțe în date, este pus la dispoziție un număr de telefon call-center (021 4144425) unde persoanele pot semnala aceste situații și pot primi sprijin pentru corecții.

În prima zi, la frontiera Giurgiu nu au fost înregistrate evenimente neplăcute cu referire la aceste noi documente.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai noi articole