Cu puțin peste un an de zile în urmă, se dădea ordinul de începere al lucrărilor pentru unul dintre cele mai tari proiecte de infrastructură din județul Giurgiu. Este vorba despre „Drumul de legătură DN5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400”, investiție ce va duce la decongestionarea traficului pe zona Oinacu și chiar pe DN5 Giurgiu – București.
Deși multă lume dădea ca aproape imposibilă realizarea investiției, având în vedere termenul relativ scurt asumat de constructor, iată că, la un an de zile, lucrarea este aproape de a fi finalizată. Lucrarea este efectuată în totalitate în mandatul de guvernare al liberalilor.
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioşteanu declara recent după o vizită pe şantier că drumul de legătură DN5 – Podul Prieteniei, un proiect de 5,72 km lungime, profil 2×2 cu parapet median va fi „prima „autostradă nemţească” din România”, făcând aluzie la tehnologia folosită pentru aşternerea betonului.
„Utilajele care lucrează la acest drum au fost aduse direct din Germania, pentru prima dată în România. Cu ajutorul lor, se toarnă până la 1.300 de mc de beton pe zi. Până acum s-au turnat 13.500, dintre cei aproximativ 33.700 de mc ai drumului”, spunea Scrioşteanu.
Deşi până nu demult autorităţile de la Transporturi au tot spus că finalizarea şi deschiderea traficului ar putea avea loc până la finalul anului, mult înaintea termenului contractual de aprilie 2022, şansele ca acest lucru să se întâmple sunt din ce în ce mai mici.
Şi Asociaţia Pro Infrastructura se arăta sceptică într-o poziţie publicată pe 20 octombrie.
„Finisajele, racordurile cu structurile, zona gropii de gunoi şi elementele de siguranţă rutieră ar putea fi terminate abia în ultimele zile din an, cu mari eforturi şi noroc de vreme bună”, nota API.
DATE TEHNICE Drum de legătură DN5 – Vama Giurgiu
Lungime: 5,72 km
Constructor: PORR Construct
Valoare: 107 mil lei. fără TVA
Contract semnat în: 19.11.2019 (proiectare şi execuţie)
Lucrări începute: 21 octombrie 2020
Termen contractual: Q2 2022
Finalizare posibilă: Q4 2021