Dacă ani de-a rândul au ținut-o „landra” cu diverse subiecte (de la locurile de muncă, până la majorări salariale – apropo, chestiuni ce nu intră în atribuțiile aleșilor locali), iată că, doar cu doi ani înainte de alegerile locale (deși Marcel Ciolacu bate toaca de zor pe alegeri anticipate, fie că este vorba de locale, fie că ar fi parlamentare), unii consilieri locali și-au schimbat, întrucâtva, discursul. Mai nou, au dat-o, la modul general, pe „enteresul cetățeanului”. Că, vezi doamne, giurgiuveanul, și așa împovărat de dări și taxe și datorii, nu mai poate suporta încă o taxă: pentru parcarea în anumite zone ale municipiului! Altfel spus, se instituia, cumva, parcarea cu plată existentă până acum câțiva ani în municipiu, dar existentă la ora actuală în mai multe orașe și municipii din țară.
Și, dacă tot o trâmbița cu atâta patos în ședința de consiliu, social-democratul Marian Măroiu (despre care unii spun că și-ar pregăti o nouă candidatură la Primăria municipiului, că poate acum, în 2024, o fi mai cu noroc), hai să vedem unde este, de fapt, interesul cetățeanului…
Cu ceva timp în urmă, mai exact circa o lună și puțin, a fost nevoie de prelungirea contractului de prestare a serviciului de transport public persoane pe raza municipiului Giurgiu, cu operatorul care face acest lucru de aproape un deceniu. Motivul? Societatea TRACUM, aflată în subordinea Consiliului Local, avea de finalizat o serie de documente care să îi permită preluarea efectuării acestui tip de serviciu. Era vorba despre o perioadă scurtă de timp, în care cineva trebuia să asigure acest serviciu pentru cele câteva mii de giurgiuveni care folosesc, zilnic, microbuzele celor de la LIBER TRANS COM, societatea care asigură în prezent serviciul de transport public persoane în municipiu.
Numai că, ce să vezi…Timp de două ședințe, ambele cu caracter extraordinar (întrucât cei din conducerea TRACUM înștiințaseră Primăria Giurgiu despre faptul că nu pot începe de îndată efectuarea transportului public de persoane pe raza municipiului) aleșii locali, împreună cu primarul municipiului, Adrian Anghelescu, s-au chinuit, efectiv, să găsească soluția realizării cvorumului pentru a se putea vota proiectul de hotărâre respectiv. Cu chiu, cu vai, aleșii PSD s-au lăsat convinși (gurile rele spun că le era teamă de furia populației, nu că i-ar fi durut prea tare burta de nevoile giurgiuvenilor) și au catadicsit să se prezinte la ședință, și astfel să se asigure, pentru încă trei luni, serviciul de transport în comun pentru giurgiuveni. Și aici nu vorbim doar despre cei care se deplasează la locul de muncă folosind microbuzele LIBER TRANS COM, ci și despre pensionarii, elevii sau chiar celelalte categorii care beneficiau de transportul în comun…Ca să nu mai pomenim despre cei care apucaseră să își achite contravaloarea unor abonamente, pe care se vedeau în imposibilitatea de a le folosi….
Și a venit ședința ordinară a Consiliului Local Giurgiu de joi, 28 iulie, când pe ordinea de zi a fost trecut un proiect ce viza instituirea unor tarife pentru anumite zone de parcare din municipiu…Ei, și ce să vezi…de aici a început nebunia! Marian Măroiu, liderul social-democraților din CL, a susținut, tot timpul, că proiectul respectiv este împotriva „interesului cetățeanului”.
Păi să ne lămurească și pe noi…când e de fapt vorba de „interesul cetățeanului” la PSD? Atunci când încearcă să blocheze un proiect care afectează zeci de mii de giurgiuveni, dependenți, într-un fel sau altul, de transportul în comun, dar pe ei, pe consilierii PSD nu îi interesează, pentru că ei nu folosesc acest mod de a se deplasa prin municipiu, sau atunci când se instituie o taxă – modică, de altfel – pentru cei cu autoturisme (unii dintre ei dacă ar putea, ar parca în magazine, iar moda dusului unei pungi de gunoi la tomberon cu mașina a reînviat, deci, să avem pardon, nu sunt tocmai „săraci”), majoritatea acestora folosindu-și mașinile (proprii sau de la angajator) pentru deplasări în interes personal sau…ca să parafrazăm, al cetățeanului? Sau, mai corect spus, la PSD Giurgiu, interesul…poartă fesul?