Deși ani de zile, diverse persoane implicate politic s-au folosit de Podul de la Grădiștea – prăbușit cu aproape două decenii în urmă – pentru a câștiga capital electoral, nimeni nu a mișcat, concret, nici măcar un pai. În schimb, de la finele anului 2020, echipa liberală giurgiuveană, alături de deputatul PNL Giurgiu, Gabriela Horga, au făcut o serie de demersuri pe lângă Guvernul României, pentru demararea lucrărilor la un pod atât de necesar transportului dintre Capitală și municipiul nostru. În aceste condiții, astăzi, 76% din lucrările necesare pentru redeschiderea liniei directe de tren dintre București și Giurgiu au fost efectuate.
Este un proiect pentru care echipa liberală din Giurgiu a făcut demersuri de la finalul lui 2020 pe lângă Guvernul României. Împreună cu președintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu, ne-am implicat personal în deblocarea și sprijinirea acestui proiect.
În decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de ministrul liberal Lucian Bode, a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru acest proiect.
În calitate de parlamentar PNL de Giurgiu, am cerut și voi cere periodic informații de la Ministerul Transporturilor în legătură cu acest proiect important pentru giurgiuveni. Finalizarea acestui proiect de investiții este o promisiune pe care am făcut-o încă din campanie și progresele lucrărilor arată ca va fi îndeplinită, spunea Gabriela Horga.
Cea mai importantă parte a proiectului este realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri. Noul pod de la Grădiștea va avea o deschidere centrală de 145 de metri, a doua ca lungime după cea a podului de peste Dunăre, de la Cernavodă.
Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate în mod repetat, pentru că guvernele care s-au perindat nu l-au considerat important. Problema nu s-a rezolvat nici măcar în momentul în care PSD Giurgiu a deținut Ministerul Transporturilor.
Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. Din acest motiv, un tren ajunge de la București la Giurgiu în 2 ore și jumătate sau chiar 4 ore.
Aceasta realizare arata ca printr-o implicare directa liderilor politici, se pot obtine rezultate concrete in folosul comunitatilor in care activeaza acestia. Felicitari echipei liberalilor giurgiuveni si mult he pentru reluarea circulatiei trenurilor pe aceasta linie!