Statele membre ale Uniunii Europene vor putea utiliza fondurile Mecanismului pentru Redresare și Reziliență, precum și finanțările prin intermediul programelor nerambursabile europene pentru a construi infrastructura necesară pentru viitoarele camioane electrice, a transmis luni europarlamentarul Dan Motreanu (PNL, PPE).
Vicepreședintele Comisiei pentru mediu din Parlamentului European, europarlamentarul liberal giurgiuvean Dan Motreanu, a primit un răspuns din partea Comisiei Europene, prin intermediul comisarului pentru transporturi Adina Vălean, cu privire la acțiunile europene pentru ca UE să dispună de infrastructura necesară viitoarelor camioane electrice.
“Camioanele grele generează circa 7% din emisiile de carbon la nivel mondial”, a argumentat Motreanu.
Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a precizat în răspunsul său că, până în 2050, toate camioanele grele noi vor avea zero emisii.
În luna iulie, Comisia a propus un Regulament privind infrastructura combustibililor alternativi ce prevede stații de încărcare pentru camioane la fiecare 60 de km de-a lungul rețelelor centrale și globale ale UE și la fiecare 150 km pentru stațiile de hidrogen.
Pentru construirea acestora, statele membre pot folosi fondurile Mecanismului pentru Redresare și Reziliență, dar și alte instrumente, cum sunt: Mecanismul pentru Interconectarea Europei, Orizont Europa, Batt4EU (parteneriatele privind bateriile) și 2Zero (parteneriatul pentru mobilitatea cu emisii zero), a scris, recent, pe contul său de socializare, europarlamentarul giurgiuvean.